دوره آموزشی آشنایی با الگوریتم‌های کوانتومی

درباره دوره:
 

 

حتما در مورد کامپیوترهای کوانتومی چیزای زیادی شنیدید. در قلب محاسبات کوانتومی، الگوریتم‌های کوانتومی قرار دارند که مشخص می‌کنن چطور با استفاده از ویژگی‌های کوانتومی میتونیم  برخی محاسبات خیلی سخت و پیچیده رو توی یه زمان کوتاه انجام بدیم. اگه شما هم دوست دارید بیشتر با این موضوع آشنا بشید و حتی اگه اطلاعات خیلی کمی در مورد فیزیک و فناوری کوانتومی دارید، با ما در این دوره آموزشی کاملاً رایگان همراه بشید.


اپیزود اول:


 

 

در اولین قسمت مقدماتی، به مفاهیم پیش نیاز از محاسبات کوانتومی نظیر درهم‌تنیدگی، بحث اندازه گیری ، نمایش کیوبیت در کره بلاخ ، ضرب تنسوری و نمایش چند کیوبیت با نشانه گذاری دیراک پرداخته می شود.
 

 

 

اپیزود دوم:

 

 

 

در دومین قسمت مقدماتی، به معرفی گیت‌های کوانتومی نظیر گیت‌های پاولی، گیت های فاز ، هادامارد و گیت های چندکیوبیته‌ای نظیر گیت CNOT و تافلی پرداخته شد .به علاوه، نحوه اثر این گیت ها روی حالت سیستم، هم به صورت ماتریسی و هم به کمک نشانه گذاری دیراک، بررسی شد.

 

 

اپیزود سوم:
 

در سومین قسمت مقدماتی، به بررسی جزئی‌تر مدار کوانتومی و نحوه اعمال اندازه گیری هم بر روی کل سیستم کوانتومی و هم در حالتی که تنها یکی از کیوبیت ها اندازه‌گیری شود، پرداخته شد. در انتها هم به این موضوع اشاره شد که حالت کوانتومی قسمت باقی مونده از سیستم، بعد از اندازه گیری یک کیوبیت مشخص، چطور به دست آمده و نرمالایز می‌شود.

 

 

اپیزود چهارم:
 

در قسمت مقدماتی چهارم به بحث درهمتنیدگی از دید نظری و در سیستم های دوکیوبیته و چندکیوبیته پرداخته شد و حالات درهمتنیده Bell و GHZ معرفی گشتند. در انتها، اثر phase kickback و نحوه تشکیل آن در مدارات کوانتومی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 

اپیزود پنجم:
 

در قسمت پنجم به مسایل اولیه برای درک الگوریتم کوانتومی دویچ نظیر گیت منطقی کلاسیک XOR، تعریف تابع کوانتومی استاندارد، بحث وارون پذیری و همچنین اصل عدم تکثیر پرداخته شد.

 

 

 

اپیزود ششم:
 

قسمت ششم این دوره در ارتباط با آشنایی کامل با #الگوریتم_دویچ میباشد.

 

 

 

اپیزود هفتم:
 

قسمت هفتم این دوره در ارتباط با آشنایی کامل با #الگوریتم_دویچ_جوزا میباشد.

 

 

 

 

اپیزود هشتم:

قسمت هشتم این دوره در ارتباط با آشنایی کامل با #الگوریتم_برنشتاین_وزیرانی میباشد.

 

 

 

 

اپیزود نهم:

قسمت نهمم این دوره در ارتباط با آشنایی کامل با #الگوریتم_گروور میباشد. 

 

 

 

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها