شرکت Terra Quantum نمونه اولیه کامپیوتر کوانتومی ترکیبی را برای Evonik توسعه می دهد.

Terra Quantum AG از Evonik پشتیبانی کرد تا بررسی کند که چگونه یکی از رهبران جهانی در مواد شیمیایی خاص می‌تواند از فناوری‌های کوانتومی برای باز کردن مزایای عملیاتی استفاده کند. همانطور که فناوری کوانتومی به توسعه در صنایع ادامه می‌دهد، سازمان‌هایی که این فناوری‌ها را زودتر اتخاذ می‌کنند، هم اکنون و هم در آینده از مزیت رقابتی برخوردار خواهند بود.

Terra Quantum AG یک شرکت فن‌آوری کوانتومی پیشرو در سطح جهانی است که بر روی ارائه یک پلت‌فرم فناوری سرتاسری تمرکز دارد که مزیت تجاری واقعی را به مشتریان خود ارائه کند.

این پروژه مشترک بر شبیه سازی و بهینه سازی طراحی یک میکسر T شکل، به عنوان یک پایه ساده برای عملیات پیچیده تر واحد تولیدی متمرکز بود. این نوع قطعات معمولاً در فرآیند تولید مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال پارامترهای شکل خاص آنها باید بسته به واکنشی که برای آن استفاده می شود تهیه و تنظیم شوند.

فرآیند فعلی طراحی میکسر بهینه شامل آزمون و خطای زیادی همراه با نمونه سازی واقعی و مجازی است. این منجر به زمان توسعه طولانی و هزینه ی توسعه‌ی بسیار زیادی می شود. Terra Quantum یک نمونه اولیه نرم افزاری برای Evonik ایجاد کرده است که از عملکرد فعلی برای حالت ساده شده شکل T-mixer فراتر می رود: «رویکرد زنجیره تانسوری که ما ایجاد کردیم برای مسائل بهینه سازی جعبه سیاه با ابعاد بالا مفید است و مانند جستجوی شبکه هوشمند عمل می کند. به طور خاص برای بهینه سازی شکل میکسر، در مقایسه با رویکرد بیزی موجود، به یک تابع هزینه برتر نزدیک می شود. کاران پینتو، مدیر رشد در Terra Quantum توضیح می دهد. بهینه‌سازی شکل و شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)، همانطور که Terra Quantum اکنون برای Evonik انجام داده است، نه تنها در تولید مواد شیمیایی، بلکه در مهندسی مکانیک، هوافضا، خودروسازی، علم مواد و سایر صنایع استفاده می‌شود.

این کار شبیه‌سازی و بهینه‌سازی یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم در کاربرد محاسبات کوانتومی در صنایع شیمیایی است. مارکوس پفلیچ، مدیر عامل و رئیس ترا کوانتوم، می‌گوید: «نتایج، پتانسیل عظیم فناوری کوانتومی را نشان می‌دهند که می‌توانیم انتظار داشته باشیم در دهه آینده آشکار شود، زیرا قدرت آن در تعریف مجدد عملکرد همه جنبه‌های این صنعت را تغییر خواهد داد.» ایونیک. او می افزاید: «کار مشترک ما با Evonik نیز در حال ایجاد زمینه جدیدی است. شبکه‌های تنسور و رویکردهای یادگیری ماشین جدید هستند و قبلاً در این زمینه اعمال نشده‌اند.»

به گفته او، به همین دلیل است که تیم تحقیقاتی Terra Quantum پس از کار خود با Evonik در مورد این مورد، سه مقاله علمی در این زمینه منتشر کرده است.

هنریک هان، مدیر ارشد دیجیتال Evonik، می‌افزاید: «همکاری با Terra Quantum به ما این امکان را می‌دهد که مزایای بالقوه فعلی و آینده رایانش کوانتومی را برای کلاس خاصی از موارد استفاده Evonik درک کنیم. نمونه اولیه نرم افزاری که در حال حاضر توسعه یافته است امیدوار کننده است نه تنها با نتایج سریع تر بلکه بهتر است. اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می‌توانیم در جهت تحقق مزایای تجاری این تلاش‌ها برای موارد استفاده چندگانه کار کنیم.» نمونه اولیه Terra Quantum با نرم افزار دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) مورد استفاده Evonik سازگار است. Terra Quantum و Evonik در حال حاضر در حال بررسی مراحل بعدی مشترک بالقوه هستند.

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها