شرکت‌های مالی تهدیدات و فرصت‌های کوانتومی آینده را تائید می‌کنند، اما همچنان در محاسبات کوانتومی سرمایه‌گذاری کمی دارند.

بر اساس گزارش جدید مودی آنالیتیکس، شرکت های مالی در محاسبات کوانتومی سرمایه گذاری کمتری دارند، با اینکه اکثر آنها که رهبران اصلی در داده، تجزیه و تحلیل و نوآوری در خدمات مالی و بانکی بزرگ هستند.

سرجیو گاگو، مدیر عامل هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی، مودی آنالیتیکس گفت: «محاسبات کوانتومی هنوز به کار بیشتری نیاز دارد تا مؤسسات مالی وادار به تخصیص بودجه در این زمینه کند. «اگرچه می‌توانیم ادعاهایی را ببینیم که تعداد شرکت‌های بزرگی در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند، واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق حتی به بودجه‌بندی فکر نمی‌کنند، عمدتاً به این دلیل که از مزایای آن آگاه نیستند. این نشان می‌دهد که بیشتر تلاش‌ها باید روی آموزش و آمادگی باشد تا انتظارات کوتاه‌مدت بازگشت سرمایه.»
 

در این گزارش، تحلیلگران دریافتند که 87 درصد از پاسخ دهندگان فاقد بودجه ای برای کوانتوم هستند و 73 درصد نمی توانند گلوگاه های فعلی را که به مزیت کوانتومی نیاز دارند، شناسایی کنند.

اگرچه شرکت‌های مالی بودجه‌ای برای کوانتوم نداشتند - و این گزارش برخی از هیاهوهای کوانتومی را در میان پاسخ‌دهندگانش مشخص می‌کند - بیش از نیمی از شرکت‌های مالی کوانتوم را یا یک مزیت بالقوه برای تصاحب یا یک تهدید احتمالی برای کاهش می‌دانستند.

این گزارش نشان می‌دهد که 56 درصد از پاسخ‌دهندگان افزایش محاسبات کوانتومی را به‌عنوان یک تهدید یا فرصت می‌بینند، 31 درصد آن را در درجه اول یک فرصت و حدود 13 درصد، کوانتوم را یک تهدید می‌دانند.

برای تحلیلگران، این به نیاز شرکت‌ها برای انجام بررسی‌های لازم برای استراتژی‌های کوانتومی آینده خود اشاره می‌کند.

این گزارش توصیه می‌کند: «به این ترتیب، شرکت‌های مالی باید بر تحقیق و آزمایش تمرکز کنند تا ارزش تجاری محاسبات کوانتومی را تعیین کنند و تصمیم‌های سرمایه‌گذاری آگاهانه بگیرند.»

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که 82 درصد از پاسخ‌دهندگان، عدم بلوغ فناوری‌های کوانتومی را مهم‌ترین چالش عملیاتی برای توسعه قابلیت‌های محاسباتی کوانتومی می‌دانند. تنها 14 درصد از پاسخ دهندگان به طور فعال قابلیت های محاسبات کوانتومی را در داخل یا با شرکای خارجی توسعه می دهند.

کاربردهای محاسبات کوانتومی در امور مالی
 

پاسخ دهندگان راه های زیادی را می بینند که کوانتوم می تواند به شرکت های مالی کمک کند - اما این گزارش به رهبران کسب و کار هشدار می دهد که انتظارات خود را کاهش دهند. پنج مورد برتر استفاده با پتانسیل بالا برای محاسبات کوانتومی عبارتند از: تجزیه و تحلیل ریسک (67٪)، تست استرس (59٪)، امنیت سایبری (54٪)، داده های مصنوعی (49٪)، و برای کشف تقلب و پولشویی. 34 درصد.

بر اساس این گزارش، هوش مصنوعی کوانتومی و یادگیری ماشینی مورد توجه جامعه خدمات مالی است. جالب توجه است، در حالی که 88 درصد از پاسخ‌دهندگان، یادگیری ماشین و بهینه‌سازی را به عنوان مقوله‌های اصلی گزارش کردند اما کمتر از 10 درصد شروع به پرداختن به آن کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: «در حالی که محاسبات کوانتومی نوید تحولات قابل توجهی را در صنعت خدمات مالی می دهد، بسیار مهم است که با یک چشم انداز هوشیار به پتانسیل آن نزدیک شویم. برنامه های کاربردی کوتاه مدت مانند یادگیری ماشین و بهینه سازی فوری ترین فرصت ها را برای صنعت به منظور بهره مندی از محاسبات کوانتومی ارائه می دهند.

بر اساس این گزارش، 86 درصد از شرکت های مالی برای امنیت سایبری پس کوانتومی آمادگی ندارند، اگرچه 84 درصد این نیاز را در 2 تا 5 سال آینده پیش بینی می کنند.

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها