پیوستن بانک HSBC به شبکه ارتباطات کوانتومی

هم اکنون HSBC اولین بانکی است که به شبکه مترو امن کوانتومی توشیبا و BT ملحق شد - دو سایت بریتانیا را با استفاده از توزیع کلید کوانتومی (QKD) به هم متصل کرد تا عملیات خود را در برابر تهدیدات سایبری آینده آماده کند. این فناوری در سناریوهای متعددی از جمله تراکنش های مالی، ارتباطات ویدئویی ایمن و رمزگذاری پد یکبار مصرف، و همچنین قابلیت های محاسباتی AWS edge با استفاده از دستگاه AWS Snowball Edge آزمایش خواهد شد.

بانک HSBC انتقال امن کوانتومی داده‌های آزمایشی را از طریق کابل‌های فیبر نوری بین مقر خود در Canary Wharf و مرکز داده در Berkshire در فاصله 62 کیلومتری آزمایش خواهد کرد. QKD یک فناوری مهم است که از ذرات نور و خواص اساسی فیزیک کوانتومی برای ارائه کلیدهای مخفی بین طرفین استفاده می کند. از این کلیدها می توان برای رمزگذاری و رمزگشایی داده های حساس استفاده کرد و از استراق سمع یا حملات سایبری توسط رایانه های کوانتومی در امان است.

بینش ایجاد شده توسط اچ‌اس‌بی‌سی در زمینه ارتباطات امن کوانتومی می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای بانک داشته باشد - شواهد مهمی در مورد مزایای فناوری کوانتومی و توسعه برنامه‌های کاربردی در امنیت سایبری مالی ارائه می‌کند. دانشمندان کوانتومی HSBC، کارشناسان جرایم سایبری و متخصصان مالی بهتر می‌توانند تهدید بالقوه ناشی از رایانه‌های کوانتومی قدرتمند را تجزیه و تحلیل کنند و استراتژی‌هایی برای حفاظت از اطلاعات حساس طراحی کنند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که QKD نقش کلیدی در حفاظت از تراکنش‌های مالی، داده‌های مشتری و اطلاعات اختصاصی در سراسر بخش مالی ایفا خواهد کرد. HSBC در سال گذشته 4.5 میلیارد پرداخت برای مشتریان خود پردازش کرد که ارزش تخمینی آن 3.5 تریلیون پوند است. این پرداخت‌های الکترونیکی برای محافظت از مشتریان و کسب‌وکارها در برابر حملات سایبری به رمزگذاری متکی هستند. استراتژی کوانتومی HSBC شامل آزمایش‌هایی از توزیع کلید کوانتومی (QKD) و رمزنگاری پس کوانتومی (PQC) است. HSBC همچنین در حال بررسی برنامه‌های کاربردی در محاسبات کوانتومی در بهینه‌سازی، شبیه‌سازی و یادگیری ماشین است.

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها