ارائه IP ایمن کوانتومی برای دیتاسنتر توسط شرکت Rambus

شرکت Rambus، ارائه‌دهنده برتر تراشه و IP سیلیکونی که داده‌ها را سریع‌تر و ایمن‌تر می‌کند، امروز اولین محصول از خانواده IP امنیتی Quantum Safe را با نسل بعدی Root of Trust برای امنیت مراکز داده و ارتباطات معرفی کرد. کامپیوترهای کوانتومی قادر خواهند بود به سرعت رمزگذاری نامتقارن فعلی را بشکنند و داده ها و دارایی های مهم را در معرض خطر قرار دهند. Rambus Root of Trust IP راه حل امنیتی سخت افزاری کامل رمزنگاری کوانتومی پست کوانتومی (PQC) را به مشتریان ارائه می دهد که از مراکز داده ارزشمند و دارایی ها و سیستم های AI/ML محافظت می کند.

آقای Neeraj Paliwal، مدیر کل امنیت IP در Rambus، گفت: «برای اطمینان از حفاظت از داده‌های امروزی در آینده، ما باید راه‌حل‌های امنیتی را که در برابر حملات کوانتومی محافظت می‌کند، پیاده‌سازی کنیم. "این نسل جدید Rambus Root of Trust محصولی شاخص در مجموعه IP ایمن کوانتومی ما است که راه حل های امنیتی کاملی را برای مرکز داده و بارهای کاری پیشرفته مانند هوش مصنوعی مولد به مشتریان ارائه می دهد."

از سال 2016، NIST تلاش‌های پیشگامی برای شناسایی الگوریتم‌های رمزنگاری پس کوانتومی انجام داده است که برای محافظت از زیرساخت‌های مهم دولتی و عمومی در برابر نهادهایی که اکنون به دنبال سرقت داده‌ها هستند تا بعداً با استفاده از محاسبات کوانتومی رمزگشایی کنند، مناسب‌تر هستند. مدیر تحقیقات محاسبات کوانتومی در IDC. اکنون که NIST چهار توصیه اول محاسبات پس از کوانتومی خود را اعلام کرده است، مهم است که طراحان سیستم، اجرای رمزنگاری مقاوم در برابر کوانتومی را آغاز کنند تا اطمینان حاصل شود که داده ها و سخت افزار در دوران محاسبات کوانتومی ایمن باقی می مانند.

شرکت Rambus Root of Trust IP با رمزنگاری ایمن کوانتومی از الگوریتم های رمزنگاری مقاوم در برابر محاسبات کوانتومی انتخاب شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) استفاده می کند: CRYSTALS-Kyber برای کپسوله کردن کلید و CRYSTALS-Dilithium برای امضای دیجیتال. علاوه بر این، Rambus Root of Trust IP از الگوریتم‌های Commercial Security National Security Suite (CNSA) برای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار و سفت‌افزار از جمله امضای میان‌افزار هش حالت XMSS/LMS، الگوریتم‌های کلید متقارن CNSA و الگوریتم‌های کلید عمومی مقاوم در برابر کوانتومی CNSA پشتیبانی می‌کند.

 

ویژگی های Rambus Quantum Safe Root of Trust:

پردازنده امن 32 بیتی قابل برنامه ریزی

موتور رمزگذاری ایمن کوانتومی

پروژه محاسبات باز (OCP) Caliptra Root of Trust for Measurement با پشتیبانی DICE و X.509

منبع آنتروپی مولد اعداد تصادفی واقعی (TRNG) و تابع غیرقابل کلون فیزیکی (PUF)

ذخیره اطلاعات امن

سازگار با FIPS 140-3 CAVP و CMVP

SDK برای توسعه کاربر برنامه های کاربردی ایمن و قابل اعتماد

 

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها