بهینه سازی شبکه برق با استفاده از محاسبات کوانتومی


شرکت Atom Computing و آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت انرژی ایالات متحده (NREL) امروز همکاری خود را برای بررسی اینکه چگونه محاسبات کوانتومی می‌تواند به بهینه‌سازی عملیات شبکه برق کمک کند، اعلام کردند.

در جریان نشست عمومی این هفته IEEE Power and Energy Society، محققان NREL نشان دادند که چگونه فناوری‌های محاسباتی کوانتومی آرایه اتمی خنثی شرکت Atom Computing را در پلتفرم تحقیقاتی آزمایشگاهی تحقیقات پیشرفته در مورد سیستم‌های انرژی یکپارچه (ARIES) و آزمایش سخت‌افزار برای ایجاد اولین مسائل بهینه‌سازی جدیدی روی کامپیوتر کوانتومی، ترکیب کردند.

دکتر راب هووساپیان، مشاور تحقیقاتی در NREL، این قابلیت جدید را گامی مهم در جهت درک اینکه چگونه رایانه‌های کوانتومی می‌توانند بهتر بارهای انرژی را در یک شبکه الکتریکی متعادل کنند، خواند.

شبکه‌های الکتریکی به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر می‌شوند، زیرا منابع جدید تولید برق مانند باد و خورشید، شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، حسگرها و سایر دستگاه‌ها اضافه میشوند. آنها در حال رسیدن به نقطه‌ای هستند که شبکه‌های الکتریکی ورودی و خروجی بیشتری نسبت به مدل‌های محاسباتی کلاسیک دارند. با گنجاندن محاسبات کوانتومی در پلتفرم آزمایشی خود، می‌توانند به بررسی اینکه چگونه این فناوری می‌تواند به حل مسائل خاص کمک کند مسیر جدیدی آغاز کنند.

مسائل بهینه سازی مانند مدیریت زنجیره تامین، ابداع مسیرهای حمل و نقل کارآمدتر، و بهبود شبکه برق و شبکه های مخابراتی کاربردهای اصلی برای محاسبات کوانتومی در نظر گرفته می شوند. اینها مسائلی در مقیاس بزرگ با عوامل و متغیرهای متعددی هستند که آنها را برای رایانه‌های کوانتومی و روشی که محاسبات را انجام می‌دهند مناسب می‌سازد.

حفظ جریان برق در یک شبکه الکتریکی مثال خوبی از یک مسئله بهینه سازی است. نیروگاه ها، توربین های بادی و مزارع خورشیدی باید برق کافی برای پاسخگویی به تقاضا تولید کنند که بسته به زمان روز و شرایط آب و هوایی می تواند نوسان داشته باشد. سپس این الکتریسیته در طول مایل ها و مایل ها خطوط انتقال داده می شود و به خانه ها، مشاغل، بیمارستان ها و سایر امکانات در زمان واقعی تحویل داده می شود.

در ابتدا، NREL و Atom Computing در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه محاسبات کوانتومی می تواند تصمیم گیری در مورد مسیریابی مجدد توان بین خطوط تغذیه کننده که برق را از یک پست به یک منطقه خدمات محلی یا منطقه ای در صورت خرابی سوئیچ یا خط انتقال می دهند، بهبود بخشد.

راب هیز، مدیرعامل Atom Computing، این پروژه را نمونه مهمی از نحوه همکاری صنعت خصوصی و آزمایشگاه‌های ملی در زمینه فناوری محاسبات کوانتومی و توسعه موارد کاربردی ارزشمند خواند. همکاری‌هایی مانند این برای پیشبرد محاسبات کوانتومی و تحقیقات علمی بسیار مهم است. چراکه NREL یک رهبر جهانی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و شبکه های الکتریکی است.

منبع خبر:

https://atom-computing.com/atom-computing-and-national-renewable-energy-laboratory-exploring-electric-grid-optimizations-using-quantum-computing

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها