معرفی اولین ارتعاش سنج فوتونیک کوانتومی

شرکت QCI که اولین شرکت فناوری کوانتومی مبتنی بر نانوفوتونیکی است، امروز از عرضه اولین ارتعاش سنج فوتونیکی کوانتومی (QPV) خود که یک ابزار اختصاصی و قدرتمند برای تشخیص، سنجش و بازرسی ارتعاش از راه دور است، خبر داد. این دستگاه اولین ارتعاش سنج فوتونیک با شتاب کوانتومی است که امروزه در بازار موجود است و پیشرفت های قابل توجهی در حساسیت، سرعت و وضوح ارائه می دهد و قادر است برای اولین بار اجسام بسیار مبهم و را تشخیص دهد. کاربردهای تجاری در زمینه‌های شناسایی مواد، نظارت پیشرفته، یکپارچگی زیرساخت و تعمیر و نگهداری صنعتی پیشگیرانه - همه در فواصل امن و به حداقل انرژی/توان نوری نیاز دارند، بسیار زیاد است. از امروز QCi سفارشات این محصول را می پذیرد.

ظرفیت تشخیص نوری و فناوری تصویربرداری به طور مداوم در حال گسترش است تا همگام با نیازهای حسی در حال ظهور و در حال تکامل باشد. به طور خاص، میل به دیدن اطراف گوشه ها و از طریق موانع در زیر آب، زیرزمین و هوا با وضوح و دقت کافی برای فناوری خودمختار و بینایی ماشین ارزشمند است، زمانی که خط دید مستقیم امکان پذیر نیست، یا برای اقدامات ایمنی پیشگیرانه نیاز به تصمیم گیری در چند ثانیه است. لذا آنا یک دستگاه حیاتی را توسعه دادند که قادر به تولید داده‌های دقیق و واضح از اجسام بسیار مبهم و غیرخط دید از فاصله ایمن با توانایی مکان یابی اجسام پنهان با فرکانس‌های ارتعاشی طبیعی یا واکنش علائم صوتی است.

ارتعاش سنج فوتونیک کوانتومی یک سیستم اختصاصی اولین بار در نوع خود است که از قدرت تشخیص تک فوتون برای ارائه مزایای قابل توجهی نسبت به سیستم‌های ارتعاش سنج فعلی و برنامه‌های کاربردی موجود امروزی استفاده می‌کند. اولین نسخه QPV فرکانس ارتعاش یک هدف از راه دور را با استفاده از شمارش فوتون‌های گیت شده سریع اندازه‌گیری می‌کند تا مستقیماً فوتون‌های برگشتی را شناسایی کند که عملکرد موج‌های آن‌ها به صورت دینامیکی مدوله می‌شوند که از هدف منعکس می‌شوند. این برخلاف توموگرافی انسجام نوری یا روش‌های مرتبط است، جایی که به یک پرتو مرجع محلی و اندازه‌گیری تداخل نوری نیاز است، بنابراین نمی‌توان به حساسیت تک فوتونی رسید. QPV نویز پس‌زمینه را حذف می‌کند و ویژگی‌های خاص یک شی هدف را جدا می‌کند، سیستم را قادر می‌سازد تا خواص مواد یک هدف را در اعماق مختلف بررسی کند و می‌تواند هم ویژگی‌های سطحی و هم اطلاعات حجم شیء را ارائه دهد. همچنین، با شمارش فوتون‌ها با نرخ مگاهرتز، خواص مهمی مانند ترکیب مواد و یکپارچگی مکانیکی را می‌توان در عرض چند ثانیه و بسته به فاصله تشخیص، با توان نوری میکرووات تا میلی‌وات تعیین کرد. QPV با کار در طول موج ایمن برای چشم، می تواند طیف ارتعاش اهداف جامد یا مایع را با دامنه ارتعاشی به کوچکی 100 نانومتر مشخص کند. QPV می‌تواند از راه دور از طریق رسانه‌های مبهم یا اطراف گوشه‌ای که هیچ خط دیدی وجود ندارد حس کند، که حاکی از قابلیت‌های جدید در سنجش از راه دور، تشخیص صدا، و تشخیص خارج از بدن است.

دستگاه QPV بسیار سریعتر و حساس تر از سایر ارتعاش سنج های موجود است. داده ها و ویژگی های متمایز به طور قابل توجهی بیشتری را برای هر هدف جمع آوری و ارائه می کند، مانند نوع ماده یا فلز خاص، فاصله و ارتفاع، حجم یا اندازه هدف، بازسازی صدا یا صدا، و همچنین تشخیص و ردیابی ناهنجاری ها. این سطح از دقت و جزئیات اطلاعات می تواند کاربردهای تجاری و بشردوستانه را در چندین منطقه چالش برانگیز شناخته شده امروز، از جمله تشخیص مین های زمینی از راه دور، نظارت صوتی و بازیابی صدا از راه دور، نقشه برداری باستان شناسی، تشخیص مواد از فلزات خاص تا پلاستیک، خستگی فلزات و یکپارچگی ساختاری پل ها، ساختمان ها، هواپیماها، نیروگاه ها و نیروگاه ها را ارتقا دهد. قابل‌توجه است که QPV با ارائه داده‌ها از فواصل دورتر، گوشه‌ها، از طریق موانع محیطی از جمله زیر آب یا رسانه‌های مبهم از جمله شیشه‌های رنگی، و در شرایط خطرناک، نظارت و شناسایی ایمن‌تر را ارائه می‌دهد. QPV به عنوان یک دستگاه مستقل ارائه می شود یا می تواند به راحتی با سایر محصولات برای قابلیت های پیشرفته ادغام شود.

نقشه راه توسعه محصول مسیر روشنی را برای پیشرفت مداوم فناوری هسته و محصول از نسخه امروزی با استفاده از اپتیک کوانتومی گسسته و اجزای نوری غیرخطی تا طراحی یکپارچه "سیستم روی تراشه" ارائه می دهد. برنامه‌های کاربردی پیشرفته از بهبود حساسیت، وضوح و سرعت (تشخیص) حاصل از این پیشرفت‌ها پیروی می‌کنند و به قابلیت‌های پلتفرم محصول پیشرفته تبدیل می‌شوند. نسخه‌های بعدی پیشرفت‌هایی را در سنجش از دور ارائه می‌کنند که به فواصل بسیار بزرگ‌تری می‌رسند، سایز و وزن دستگاه را به حداقل می‌رسانند و جمع‌آوری داده‌ها را در شرایط محیطی چالش‌برانگیز (زیر زمین، زیر آب و در ارتفاعات بالا متصل به هواپیما یا سفینه فضایی) بهینه می‌کنند. استفاده‌هایی از ارزیابی یکپارچگی پل‌ها، سدها، خطوط لوله و سایر زیرساخت‌های حیاتی که توانایی یافتن نقاط ضعف و خرابی احتمالی را به یک امکان مقیاس‌پذیر تبدیل می‌کند که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد و از صدها میلیون دلار ضرر ناشی از خرابی‌های ناشناخته جلوگیری کند.

 

لینک منبع: (مقاله بزودی منتشر خواهد شد)

https://www.quantumcomputinginc.com/quantum-photonic-vibrometer

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها