معرفی نرم افزار GraphiQ

 

خلاصه خبر:

 

در یک تلاش مشترک شرکت های Ki3 Photonics Technologies و Quantum Bridge از GraphiQ، یک بسته نرم افزاری همه کاره که برای تسهیل تولید حالت های گراف فوتونیک بسیار درهم تنیده طراحی شده است، رونمایی کردند. این حالت ها نقش مهمی در فناوری های کوانتومی مانند شبکه های کوانتومی، سنجش و محاسبات دارند. طی یک مطالعه عمیق، این تیم ها GraphiQ را به عنوان یک کتابخوانه open source که در پایتون نوشته شده است، توسعه دادند. این نرم افزار طیف وسیعی از ابزارهای طراحی، backend های شبیه سازی و روش های بهینه سازی را ارائه میدهد. این تیم‌ها استفاده از کیوبیت های امیتر و به کارگیری یک رویکرد بهینه سازی نوآورانه، به کاهش قابل توجهی در الزامات گیت برای حالت های گراف تکرارکننده و تعداد کل گیت برای گیت‌های متراکم دست می یابد. کاربردهای بالقوه آن شامل محاسبات کوانتومی مبتنی بر اندازه گیری، تکرار کننده های کوانتومی تمام فوتونیک و مترولوژی کوانتومی قوی است.

 


توضیحات تکمیلی:

در این اطلاعیه، GraphiQ، یک بسته نرم افزاری همه کاره که حاصل همکاری Ki3 Photonics Technologies Inc و Quantum Bridge است، معرفی می شود. این تیم ها  تحقیقات گسترده‌ای را روی تولید حالت گراف فوتونیک بسیار درهم‌تنیده انجام داده‌اند که برای فناوری‌های کوانتومی مختلف مانند شبکه‌های کوانتومی، سنجش و محاسبات بسیار مهم است. GraphiQ فریم ورکِ  open source است که در پایتون نوشته شده است و ابزارهای طراحی، backend های شبیه سازی و روش های بهینه سازی را ارائه می دهد.

 

 

این نرم افزار به چالش تحقق حالت های گراف فوتونیکی در غیاب گیت های درهم تنیده  در اپتیک خطی می پردازد. از کیوبیت های امیتر برای ایجاد و انتقال درهم تنیدگی به فوتون ها استفاده می کند. روش بهینه‌سازی معرفی‌شده در GraphiQ، بر اساس معادل‌سازی محلی حالت‌های کلیفورد و پارامترهای هزینه تولید مرتبط با شکل گراف، به کاهش قابل‌توجهی در الزامات گیت برای حالت‌های نمودار تکرارکننده و تعداد گیت کل برای گراف های متراکم تصادفی دست می‌یابد.

 

GraphiQ ابزار ارزشمندی برای طراحی طرح‌های عملی با رعایت محدودیت‌های تجربی-واقعی فراهم می‌کند. از توسعه حالت‌های گراف پشتیبانی می‌کند، که برای محاسبات کوانتومی مبتنی بر اندازه‌گیری، تکرارکننده‌های کوانتومی تمام فوتونیک و مترولوژی کوانتومی قوی ضروری هستند. از ویژگی های این نرم افزار می توان به backend های متنوع برای شبیه سازی مدارهای کوانتومی دارای نویز، الگوریتم هایی برای طراحی معکوس و بهینه سازی مدارها و پشتیبانی از کیوبیت های امیتر و فوتونیک اشاره کرد. همچنین کتابخانه ای از مدل ها را برای مطالعه نویز و افت نوری ارائه می دهد.

 

GraphiQ با تأثیر گسترده خود بر پیشرفت فناوری های کوانتومی، محققان و توسعه دهندگان را در زمینه پردازش اطلاعات کوانتومی توانمند می کند. شبیه‌سازی، طراحی و بهینه‌سازی مدارهایی را ممکن می‌سازد که حالت‌های 'گراف فوتونیک را ایجاد می‌کنند و به پیشرفت محاسبات کوانتومی، ارتباطات کوانتومی و کاربردهای مرتبط کمک می‌کنند. ماهیت open source این نرم افزار باعث تقویت همکاری و نوآوری در جامعه کوانتومی می شود.

 

منبع

 

https://www.linkedin.com/posts/ki3-photonics-technologies-inc_github-graphiq-devgraphiq-graphiq-is-activity-7173996296347734016-06Le/?utm_source=share&utm_medium=member_android

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها