معرفی سیستم جدید محاسبات کوانتومی ترکیبی از سوی شرکت D-wave

 

خلاصه خبر:

 

اخیرا شرکت D-Wave در رویداد Qubits 2024 از یک روش محاسبات کوانتومی ترکیبی (هیبریدی) جدید رونمایی کرد که به رفع چالش‌های بهینه‌سازی‌های پیچیده در تخصیص نیروی کار، تولید و لجستیک می‌پردازد. این حل‌کننده که در سرویس ابری کوانتومی "Leap" این شرکت ادغام شده است، قابلیت مدیریت تا ۲ میلیون متغیر را دارد و نسبت به مدل قبلی بهبود قابل توجهی در مقیاس‌پذیری و کارایی داشته است. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که این روش در برخی کاربردها توانایی حل مسائل با ظرفیت ده برابر بیشتر نسبت به راه‌حل‌های قبلی را دارد. این حل‌کننده (solver) با ادغام محاسبات کوانتومی و کلاسیک، دقت و کارایی راه‌حل‌ها را بهبود می‌بخشد و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرآیندها را بهینه کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند. توسعه این روش در راستای روند رو به رشد بازار فناوری بهینه‌سازی کوانتومی است، به طوری که استفاده مشتریان  D-Wave از حل‌کننده‌های هیبریدی  طی سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

 

 

توضیحات تکمیلی:

 

شرکت D-Wave Quantum، پیشگام در حوزه محاسبات کوانتومی، اخیرا (17 ژوئن) در اولین روز کنفرانس Qubits 2024، یک سیستم حل‌کننده هیبرید کوانتومی نوآورانه رانمایی کرد. این حل‌کننده جدید، که اکنون از طریق سرویس ابری کوانتومی Leap™ شرکت D-Wave در دسترس است، قادر به مدیریت تا 2 میلیون متغیر میباشد. عملکرد این محصول در مدیریت روابط غیرخطی قابل توجه است و برای وظایف پیچیده‌ای مانند برنامه‌ریزی تولید، مسیریابی لجستیک و بهینه‌سازی نیروی کار مناسب است که نوید بهبود کارایی عملیاتی و پایداری را برای کسب و کارها می‌دهد.

 

این حل‌کننده جدید محاسبات کوتومی و کلاسیک را ادغام می‌کند و می‌تواند حل مسائل دقیق‌تر و کارآمدتری را ارائه دهد. دکتر آلان باراتز، CEO شرکت D-Wave، بر پتانسیل این حل‌کننده برای پذیرش تسریع فناوری کوانتومی، مزیت رقابتی و بازگشت سرمایه برای کاربران را ارائه می‌دهد. این حل‌کننده در مطالعات اولیه بهبودهای چشمگیری نشان می‌دهد و مدیریت  بزرگ‌تر و پیچیده‌تر را نسبت به مدل‌های قبلی داراست.

 

کاربردهای کلیدی این سیستم در برنامه‌ریزی نیروی کار است  که برنامه‌ریزی را بهبود می‌بخشد که برای مشتریان، مسیرهای جستجوی کارآمدتر با کاهش هزینه‌ها و  پایداری بیشتر تهیه میکند. به عنوان مثال، به گفته موری تام، معاون تبلیغات فناوری کوانتومی، گروه Pattison Food که دارای 11 برند خواربار فروشی در منطقه شمال غرب آمریکا است، توانستند با کمک D-wave برنامه حرکت رانندگان برای تحویل به منازل را بهینه‌سازی کنند و با این کار ۸۰ درصد در زمان برنامه ریزی صرفه جویی کردند.

 

D-Wave همچنان از پیشروان در محاسبات کوانتومی است و برنامه های عملی برای صنایع مختلف ارائه می دهد. فناوری این شرکت توسط سازمان‌های پیشرفته‌ای از جمله Mastercard، Deloitte، Siemens Healthineers و Lockheed Martin استفاده می‌شود. با این حل‌کننده هیبرید جدید، D-Wave  هدف خود را در توسعه محاسبات کوانتومی برای کسب سودمندی عملی در کارهای جامعه دنبال می‌کند.

 

منبع

 

https://investor.dwavesys.com/news/news-details/2024/D-Wave-Introduces-New-Hybrid-Quantum-Solver-at-Qubits-2024-to-Tackle-Customers-Previously-Intractable-Workforce-Manufacturing-and-Logistics-Optimization-Problems/default.aspx

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها