انتخاب QuantCAD توسط ناسا برای پیشبرد طراحی حسگرهای کوانتومی

 

 

خلاصه خبر:

 

استارت آپ QuantCAD LLC، در فاز دوم تحقیقاتش، جایزه "نوآوری کسب و کار کوچک" ناسا را برای پیشرفت فناوری حسگری کوانتومی دریافت کرده است. این شرکت یک حسگر کوانتومی اولیه را طی دو سال آینده برای اندازه‌گیری ترکیب ایزوتوپی آب در سیارات فراخورشیدی، به ویژه نسبت دوتریوم به هیدروژن، اصلاح خواهد کرد. این سنسور با حساسیت بالا ، وزن را در مقایسه با سنسورهای مشابه MRI معمولی بسیار کاهش میدهد و میتواند بدون مواد مصرفی، در محیط های چالش برانگیز کار کند. نویز انتشار را با استفاده از مراکز اسپینی تعبیه شده در دیواره‌های کانتینر کاهش میدهد و حساسیت آن را تا 100000 برابر نسبت به سیستم‌های سنتی بهبود می‌بخشد. هدف این فناوری ردیابی منابع آب در سراسر منظومه شمسی است و بینش عمیقی در مورد تکامل اولیه و ترکیب ماه و منظومه شمسی داخلی ارائه می دهد.

 

 

توضیحات تکمیلی:

 

QuantCAD LLC، یک استارت آپ فیزیک مستقر در آیووا سیتی، IA، و شیکاگو، IL، توسط ناسا برای یک قرارداد فاز دوم تحقیقات نوآوری کسب و کار کوچک (SBIR) برای پیشرفت فناوری سنجش کوانتومی انتخاب شده است. حسگر کوانتومی جدید توسعه یافته توسط QuantCAD توسط ناسا برای بررسی منشا آب در سیارات فراخورشیدی استفاده خواهد شد. هدف این سنسور اندازه‌گیری ترکیب ایزوتوپی آب، به‌ویژه نسبت دوتریوم به هیدروژن، با حساسیت بالا و در عین حال کاهش قابل‌توجه وزن در مقایسه با سنسورهای مشابه MRI معمولی است.

 

طی دو سال آینده، QuantCAD نمونه اولیه حسگر کوانتومی خود را که می تواند در محیط های چالش برانگیز بدون مواد مصرفی کار کند، اصلاح خواهد کرد. ایوان ویتی، مهندس سیستم های کوانتومی در QuantCAD و محقق اصلی (PI) در فاز اول، ماهیت پیشگامانه فناوری آنها را برجسته کرد و بیان کرد که این یک پیشرفت اساسی در ردیابی منابع آب در سراسر منظومه شمسی است. این حسگر اثرات نویز انتشار (diffusion noise) را بر روی سیگنال‌های نوری با استفاده از مراکز اسپینی تعبیه‌شده در دیواره‌های کانتینر کاهش می‌دهد و حساسیت را تا 100000 برابر نسبت به سیستم‌های NMR مانند MRI سنتی بهبود می‌بخشد.

 

Fabrizio Sgrignuoli، فیزیکدان QuantCAD و PI در فاز دوم، بر هدف این مأموریت برای رمزگشایی منشأ آب در منظومه شمسی تأکید کرد، که می‌تواند بینش‌های عمیقی را در مورد تکامل اولیه و ترکیب ماه و منظومه شمسی درونی نشان دهد. این فناوری کم‌هزینه، قوی، سبک و کم جا، گامی مهم به سوی برنامه‌های اکتشاف فضایی پایدار است.

 

این دومین قرارداد فاز دوم است که توسط ناسا در زمینه  حسگری کوانتومی به QuantCAD اعطا می شود. ناسا همچنین QuantCAD را برای سومین جایزه فاز اول انتخاب کرده است که قابلیت‌های سنجش آن‌ها را در محیط‌های سخت گسترش می‌دهد. این افزایش پشتیبانی، رویکرد QuantCAD را تأیید می کند و توانایی آن را برای نوآوری در بخش هوافضا گسترش می دهد.

 

منبع

https://www.quantcad.com/

https://thequantuminsider.com/2024/07/19/nasa-selects-quantcad-to-advance-quantum-sensor-designs/

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها