IonQ از نقشه راه 2025 خود با نقاط عطف فنی جدید رونمایی کرد

 

خلاصه خبر:

 

اهداف این شرکت شامل بهبود عملکرد گیت دو کیوبیتی بومی به بیش از 99.9٪ و رسیدن به 99.999٪ در فیدلیتی گیت منطقی دو کیوبیتی تا پایان سال 2025 است. برای مقیاس‌پذیری، IonQ قصد دارد چندین سیستم و واحد پردازش کوانتومی (QPU) را با استفاده از اتصالات فوتونیکی به هم متصل کند و هدف آن رسیدن به هزاران کیوبیت فیزیکی در آینده است. این رویکرد ماژولار برای پشتیبانی از عملکرد بالا در تعداد کیوبیت های زیاد طراحی شده است. علاوه بر این، IonQ بر ارائه راه حل های کوانتومی در سطح سازمانی متمرکز است که نیازهای صنایع مختلف مانند هوش مصنوعی، خدمات مالی و امنیت سایبری را برآورده میکند. به طور کلی، نقشه راه جاه طلبانه IonQ تعهد آن را به پیشرفت قابلیت‌های محاسبات کوانتومی در زمینه‌های کلیدی عملکرد، مقیاس‌پذیری و آمادگی سازمانی برجسته میکند.

 

 

توضیحات تکمیلی:

 

IonQ، یک شرکت پیشرو در محاسبات کوانتومی، اخیراً طی یک وبینار از نقاط عطف فنی شتاب یافته خود برای سال 2025 رونمایی کرد. این شرکت رویکرد منحصربه‌فرد خود را برای پرداختن به عملکرد، مقیاس‌پذیری و راه‌حل‌های سطح سازمانی به طور همزمان برجسته کرد - اولین کاری که در صنعت آن را از رقبا متمایز می‌کند.

 

IonQ بر روی بهبود راندمان  و انعطاف پذیری از طریق بهبود عملکرد متمرکز شده است. هدف آن بهبود عملکرد گیت دو کیوبیتی محلی به بیش از 99.9 درصد در سال 2025 است و انتظار می‌رود که در سال آینده پیشرفت بیشتری داشته باشد. این، همراه با استفاده از اتصالات زیاد، آن را قادر می سازد تا تا پایان سال 2025 به 99.999٪ در فیدلیتی گیت دو کیوبیتی منطقی برسد.

 

به موازات آن، IonQ مقیاس‌پذیری را از طریق معماری مدولار و سیستم‌های متصل به هم فوتونیک دنبال می‌کند. هدف آن رسیدن به هزاران کیوبیت فیزیکی در آینده و باز کردن فضاهای مسئله جدید برای توسعه دهندگان و محققان است.

 

برای برآوردن نیازهای دنیای واقعی، IonQ بر قابلیت ساخت، قابلیت استقرار و کاربرد داشتن برای مشتری در مقیاس بالا متمرکز است. این شرکت قبلاً با سازمان هایی مانند آزمایشگاه تحقیقات دریایی (NRL)، Airbus و DESY مشارکت داشته است و در حال بررسی تعداد فزاینده ای از الگوریتم های کوانتومی در سراسر صنایع است.

 

IonQ در حال حاضر دارای دو مرکز داده کوانتومی است که سومین مرکز داده در بازل، سوئیس، اواخر امسال به صورت آنلاین عرضه می شود. این گسترش،  بر رهبری شرکت و تقاضای قوی صنعت برای فناوری کوانتومی در سطح سازمانی آن تاکید می کند.

 

به طور کلی، استراتژی جامع IonQ، فناوری نوآورانه، و رشد سریع توسط صنعت مورد تحسین قرار گرفته است. این شرکت متعهد است با ارائه راه‌حل‌های محاسباتی کوانتومی با کارایی بالا، مقیاس‌پذیر و آماده برای مشتریان، مزیت تجاری را برای مشتریان خود باز کند.

 

منبع

 

https://ionq.com/news/ionq-unveils-accelerated-roadmap-and-new-technical-milestones-to-propel

https://thequantuminsider.com/2024/07/22/ionq-unveils-2025-roadmap-with-new-technical-milestones/

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها