نصب اولین کامپیوتر کوانتومی مرکز ملی محاسبات کوانتومی بریتانیا توسط Infleqtion

خلاصه خبر:

 

شرکت Infleqtion، یک کامپیوتر کوانتومی اتم خنثی پیشرفته را در مرکز ملی رایانش کوانتومی بریتانیا (NQCC) نصب کرده است که نخستین سخت‌افزار نصب شده در NQCC محسوب می‌شود. به گفته "تیم بالانس"، رئیس بخش بریتانیای Infleqtion، این شامل نصب و مشخصه‌یابی درجای لیزرهای اولیه، زیرسیستم‌های نوری، خلأ، و ادوات الکترونیکی لازم برای عملکرد کامپیوتر کوانتومی است. این شرکت، در هکاتون کوانتومی بریتانیا هم شرکت خواهد کرد و تجربه عملی در زمینه محاسبات کوانتومی را به دانشجویان و محققان جوان ارائه می‌دهد. شرکت Infleqtion (یا ColdQuanta سابق) از شرکت‌های پیشرو در زمینه اتم سرد است و محصولاتی در هر سه حوزه حسگری، ارتباطات و رایانش ارائه می‌دهد. پلتفرم نرم‌افزاری Superstaq نیز از محصولات دیگر این شرکت است که برای برنامه‌نویسی کوانتومی با هر زبان مبدأ و کار با هر کامپیوتر کوانتومی، به کار می‌رود.

 

 

توضیحات تکمیلی:

 

شرکت Infleqtion، پیشرو در زمینه اطلاعات کوانتومی در جهان، اعلام کرد که یک کامپیوتر کوانتومی اتم خنثی پیشرفته را در مرکز ملی محاسبات کوانتومی بریتانیا (NQCC) نصب کرده است. این بار برای اولین بار است که یک سخت‌افزار برنامه «بستر آزمایشی محاسبات کوانتومی» را در NQCC نصب می‌شود. این خبر به دنبال پیشرفت سریع Infleqtion در دستیابی به فیدلیتی بالای گیت کوانتومی منتشر شده است.

 

تیم بالانس، رئیس Infleqtion UK، گفت: "نصب اخیر ما بخشی از تعهد Infleqtion به تدارکات تسهیلات پیشرو در مشارکت با همکاران ما در NQCC است  که شامل نصب و مشخص کردن درجای لیزرهای اولیه، زیرسیستم‌های نوری، خلأ، و لازم برای عملکرد کامپیوتر کوانتومی است.

 

به موازات تحویل سخت‌افزار بیمارستان آزمایشی محاسبات کوانتومی، تیم نرم‌افزار کوانتومی Infleqtion در همکاری نزدیک با پژوهشگران NQCC و شرکای Infleqtion از جمله شورای شهرستان آکسفوردشایر، Riverlane و QinetiQ برای کاربردهای کوتاه‌مدت محاسبات کوانتومی است. این کار شامل استفاده از نرم‌افزار Superstaq شرکت Infleqtion برای اعمال بهینه‌سازی کوانتومی برای مقابله با چالش‌هایی مانند مدیریت ترافیک در آکسفوردشایر است. هدف اصلی این فعالیت‌ها نشان دادن کاربردهای کاربردی فناوری کوانتومی در منطقه‌ای و ملی، به ویژه در زمینه‌های امنیت ملی و دفاع است.

 

Infleqtion همچنین در هکاتون کوانتومی بریتانیا که رویداد سالانه اصلی NQCC تحت برنامه مشارکت کاربر SparQ است، شرکت خواهد کرد. این رویداد کاربران مشتاق را با مربیان صنعتی برای حل چالش‌های عملی با استفاده از محاسبات کوانتومی یک جا جمع می‌کند. هدف از این هکاتون که برای دانشجویان و متخصصان جوان طراحی شده است، ارائه تجربه عملی در الگوریتم‌ها و کدنویسی کوانتومی است. شرکت‌کنندگان در طول سه روز در تیم‌ها کار خواهند کرد تا راه‌حل‌هایی را توسعه دهند و نتایج خود را در زمینه‌های بهداشت و درمان، انرژی و مهندسی ارائه دهند. Infleqtion کاربران هکاتون NQCC را با پلتفرم نرم‌افزار کوانتومی Superstaq خود تجهیز خواهد کرد تا عملکرد بهینه‌ای را از کامپیوترهای کوانتومی به دست آورد.

 

شرکت سازنده Infleqtion، متیو کینسلا، گفت: "نصب NQCC یک وسیله برای Infleqtion است و ما را در ارائه راه‌حل‌های تجاری را نشان می‌دهد. ، پذیرش صنعت را توسعه و تحقیقات در زمینه توسعه کاربرد را ایجاد کنیم."

 

دکتر مایکل کاتبرت، مدیر NQCC گفت: این پروتوتایپ‌ها به NQCC و همکارانش کمک می‌کنند تا ویژگی‌های متفاوتی را در مورد ویژگی‌های سخت‌افزاری مختلف درک کنند، ویژگی‌های مناسب برای هر معماری کیوبیت را تعیین کنند و انواع کاربردهایی را که بیشترین بهره را از هر نظر داشته باشند. می‌برند، کشف می‌کنند. این فناوری به طور مستقیم به فناوری NQCC با سازمان‌های دانشگاهی، صنعتی و دولتی برای توسعه موارد استفاده می‌شود.

 

منبع:

  1. Infleqtion Leads the Way with First Quantum Computer Installation at NQCC — Infleqtion
  2. Infleqtion Installs First Quantum Computer at NQCC (thequantuminsider.com)

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها