کمک 100 میلیون پوندی دولت بریتانیا به هاب های کوانتومی تا فناوری کوانتومی را توسعه دهند که بر زندگی مردم تأثیر بگذارد

 

خلاصه خبر:

 

دولت بریتانیا 100 میلیون پوند برای ایجاد پنج مرکز تحقیقاتی جدید برای پیشرفت کاربردهای فناوری کوانتومی، از جمله اسکنرهای پزشکی، شبکه‌های ارتباطی امن و سیستم‌های موقعیت‌یابی نسل بعدی سرمایه‌گذاری می‌کند. این مراکز توسط وزیر علوم پیتر کایل اعلام شده است که در گلاسکو، ادینبورگ، بیرمنگام، آکسفورد و لندن واقع خواهند شد. این ابتکار با هدف استفاده از تخصص ترکیبی محققان و مشاغل برای هدایت نوآوری و رشد اقتصادی است. هاب ها بر حوزه های مختلفی مانند حسگری زیست پزشکی کوانتومی، فناوری‌های حسگری پیشرفته، اینترنت کوانتومی و محاسبات کوانتومی تمرکز خواهند کرد. این سرمایه‌گذاری با حمایت UKRI و سایر شوراهای تحقیقاتی، با مأموریت‌های دولتی برای تقویت رشد اقتصادی، بهبود NHS و ارتقای امنیت ملی هماهنگ است.

 

 

توضیحات تکمیلی:

 

دولت بریتانیا 100 میلیون پوند برای ایجاد پنج مرکز تحقیقاتی جدید اختصاص داده شده به توسعه برنامه های کاربردی فناوری کوانتومی، از جمله اسکنرهای پزشکی پیشرفته، شبکه های ارتباطی امن و سیستم های موقعیت یابی نسل بعدی، سرمایه گذاری می کند. پیتر کایل، وزیر علوم اعلام کرد، این مراکز در گلاسکو، ادینبورگ، بیرمنگام، آکسفورد و لندن قرار خواهند گرفت تا از مزایای این فناوری‌ها در سراسر بریتانیا بهره‌مند شوند. این ابتکار با هدف استفاده از تخصص ترکیبی محققان و مشاغل برای هدایت نوآوری و رشد اقتصادی است.

 

این مراکز بر روی فناوری‌های پیشرفته مختلف تمرکز خواهند کرد. دانشگاه گلاسگو رهبری تلاش‌ها در زمینه فناوری‌های کوانتومی برای سیستم‌های مقاوم موقعیت‌یابی، ناوبری و زمان‌بندی را بر عهده خواهد داشت که برای امنیت ملی و زیرساخت‌های حیاتی بسیار مهم هستند. دانشگاه بیرمنگام فناوری‌های حسگری پیشرفته‌ای را توسعه خواهد داد که قادر به شناسایی نشت گاز و اشیاء پنهان هستند، که این امر به بهبود ایمنی عمومی و نگهداری زیرساخت‌ها کمک می‌کند. دانشگاه کالج لندن و دانشگاه کمبریج بر روی حسگرهای زیست‌پزشکی کوانتومی برای تشخیص بیماری‌های فوق‌حساس و درمان، کار خواهند کرد که می‌تواند با ارائه مداخلات پزشکی سریع‌تر و دقیق‌تر، مراقبت‌های بهداشتی را متحول کند.

 

دانشگاه هریوت وات رهبری توسعه اینترنت کوانتومی را بر عهده خواهد داشت که شبکه‌های ارتباطی امن و آینده‌نگر را وعده می‌دهد. دانشگاه آکسفورد بر پیشرفت قابلیت‌های محاسبات کوانتومی تمرکز خواهد کرد که کاربردهای مختلف صنعتی را هدف قرار می‌دهد. این مراکز با همکاری مشترک بین شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی UKRI، شورای تحقیقات بیوتکنولوژی و علوم زیستی، شورای تحقیقات پزشکی و موسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت، حمایت می‌شوند.

 

این سرمایه‌گذاری با مأموریت دولت برای تحریک رشد اقتصادی، بهبود NHS و تقویت امنیت ملی هم‌راستا است. با تبدیل پژوهش‌های پیشرفته به راه‌حل‌های عملی، این مراکز فرهنگ نوآوری شتاب‌زده‌ای را ایجاد خواهند کرد و فناوری‌های جدیدی را ایجاد خواهند کرد که می‌توانند به فروش رسیده و صادر شوند و بدین ترتیب GDP (تولید ناخالص داخلی) را افزایش دهند. تلاش‌های مشترک بین دانشگاه‌ها و صنعت اطمینان خواهد داد که این پیشرفت‌ها به کاربردهای واقعی منجر شده و به بهبود بهداشت عمومی، امنیت و اقتصاد کمک کنند.

 

منبع

 

https://www.gov.uk/government/news/over-100-million-boost-to-quantum-hubs-to-develop-life-saving-blood-tests-and-resilient-security-systems

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها