شرکت PQShield اولین تراشه آزمایشی سیلیکونی رمزنگاری پساکوانتومی کاملاً کاربردی را معرفی کرده است که برای مطابقت با استانداردهای جدید رمزنگاری پساکوانتومی NIST طراحی شده است

 

 

خلاصه خبر:

 

این پیشرفت، تمرکز را از آماده سازی به انطباق تغییر میدهد. این تراشه که با IP PQPlatform شرکت ساخته شده است، آزمایش واقعی مصرف انرژی، عملکرد و اقدامات متقابل Side Channel Analysis (SCA) را امکان پذیر میکند. همچنین شامل طرح امضای دیجیتال RACCOON است که اولین بار است که این فناوری در سیلیکون آزمایش میشود. با سفت افزار قابل برنامه ریزی، این تراشه را میتوان برای مطابقت با استانداردهای در حال تحول و افزایش امنیت به روز کرد. این تراشه آزمایشی به فروشندگان نیمه هادی ابزاری عملی برای پیاده سازی راه حل های رمزنگاری پساکوانتومی ایمن ارائه میدهد و از حفاظت و انطباق طولانی مدت در حالیکه صنعت برای آینده کوانتومی آماده می شود، اطمینان حاصل میکند.

 

 

توضیحات تکمیلی:

 

انتشار اولین سه استاندارد رمزنگاری پسا کوانتومی(PQC) از NIST تمرکز را از آماده سازی به انطباق تغییر داده است و نشان دهنده عصر جدیدی در صنعت است. Graeme Hickey، معاون مهندسی PQShield، تاکید می‌کند که PQC دیگر یک پروژه تحقیقاتی نیست، بلکه یک ضرورت حیاتی برای شرکت‌ها، به‌ویژه آنهایی که در زنجیره تامین نیمه‌رسانا هستند، است. انطباق با PQC برای محافظت از سیستم های آینده در برابر تهدیدات کوانتومی ضروری است و بسیاری از شرکت ها اکنون به دنبال پیاده سازی این استانداردها هستند.

 

برای رفع این نیاز، PQShield اولین تراشه آزمایشی سیلیکونی کاملاً کاربردی سازگار با PQC را توسعه داده است. این تراشه که با استفاده از IP PQPlatform این شرکت ساخته شده است، به طور خاص برای فروشندگان سیستم روی تراشه (SoC) طراحی شده است و از اجرای امن رمزنگاری پسا کوانتومی اطمینان می دهد. تراشه آزمایشی نیازهای رمزنگاری مختلف را از طریق ماژول‌های مختلف پشتیبانی می‌کند، مانند PQPlatform-Hash برای طرح‌های امضای مبتنی بر هش، PQPlatform-Lattice برای رمزنگاری مبتنی بر شبکه، و PQPlatform-CoPro برای ادغام PQC در زیرسیستم‌های امنیتی موجود. این ماژول ها تراشه را همه کاره و بسیار قابل تنظیم برای موارد استفاده مختلف می کنند.

 

تراشه آزمایشی به PQShield اجازه می دهد تا عملکرد خود را در شرایط واقعی ارزیابی کند و بینش هایی را در مورد مصرف انرژی، عملکرد و اثربخشی اقدامات متقابل تحلیل کانال جانبی (SCA) ارائه دهد. برخلاف شبیه‌سازی‌های پیش از سیلیکون، آزمایش بر روی این تراشه بازتاب دقیق‌تری از رفتار محصول نهایی ارائه می‌کند.

 

یکی از ویژگی‌های کلیدی تراشه آزمایشی، سفت‌افزار قابل برنامه‌ریزی آن است که آن را قادر می‌سازد تا با استانداردهای در حال تحول سازگار شود و امنیت در برابر حملات کانال جانبی را بهبود بخشد. همچنین شامل طرح امضای دیجیتال RACCOON PQShield، یک راه حل ایمن کانال جانبی برای محیط های پساکوانتومی است. این اولین بار است که RACCOON در سیلیکون برای آزمایش عملی پیاده سازی می شود.

 

از آنجایی که انطباق با PQC به یک الزام قانونی تبدیل می‌شود، تراشه سیلیکونی PQShield یک ابزار حیاتی برای آزمایش، ارزیابی و پیکربندی راه‌حل‌های رمزنگاری امن ارائه می‌دهد و به صنعت کمک می‌کند تا از تهدیدات کوانتومی در حال ظهور جلوتر بماند.

 

منبع

 

https://pqshield.com/pqshield-builds-nist-ready-pqc-in-silicon/

 

https://thequantuminsider.com/2024/09/04/pqshield-launches-first-post-quantum-cryptography-silicon-test-chip-for-nist-compliance/

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها