دستاوردهای اخیر شرکت ماکروسافت در همکاری های خود با شرکت Quantinuum و Atom Computing

 

خلاصه خبر:

 

مایکروسافت در حال پیشرفت محاسبات کوانتومی با پلتفرم Azure Quantum خود است که در آن محاسبات کوانتومی را با هوش مصنوعی و رایانش ابری با عملکرد بالا ترکیب می‌کند و به آن اجازه میدهد تا به مشکلات حل‌ناپذیر در زمینه‌هایی مانند شیمی و علوم زیستی رسیدگی کند. مایکروسافت در همکاری با Quantinuum و استفاده از سخت‌افزار یون به دام افتاده‌ی آنها، دوازده کیوبیت منطقی را برای اولین بار درهم‌تنیده کرد. همچنین یک شبیه‌سازی شیمی که محاسبات کوانتومی را با محاسبات کلاسیک با کارایی بالا مبتنی بر ابر (HPC) و هوش مصنوعی ترکیب میکند را نشان داد. به علاوه، هدف همکاری با Atom Computing، ادغام سخت‌افزار کوانتومی اتم خنثی است که در جهت ساخت قوی‌ترین ماشین کوانتومی جهان کار میکند.

 

 

توضیحات تکمیلی:

 

مایکروسافت در حال پیشرفت محاسبات کوانتومی با پلتفرم Azure Quantum خود است و هدف آن مقابله با چالش‌های جهانی با ادغام محاسبات کوانتومی، ابر و فناوری‌های هوش مصنوعی است. پیشرفت‌های کلیدی شامل ایجاد کیوبیت‌های منطقی قابل اعتماد است که با کاهش نرخ خطا، عملکرد قابل‌توجهی از کیوبیت‌های فیزیکی بهتر است. این نشان دهنده پیشرفت در جهت غلبه بر محدودیت های سیستم های کوانتومی فعلی است که به خاطر کیوبیت های دارای نویز به مانع می‌خورند.

 

این شرکت نقاط عطف قابل توجهی را نشان داده است، از جمله درهم‌تنیدگی 12 کیوبیت منطقی با استفاده از سخت‌افزار یون به دام افتاده‌ی Quantinuum و نمایش یک شبیه‌سازی شیمی که محاسبات کوانتومی را با محاسبات با کارایی بالا مبتنی بر ابر (HPC) و هوش مصنوعی ترکیب می‌کند. این دستاورد راه را برای کاربردهای عملی کوانتومی در زمینه هایی مانند شیمی، فیزیک و علوم زیستی هموار می کند. همکاری مایکروسافت با Quantinuum تعداد کیوبیت های منطقی را سه برابر کرد و دقت محاسباتی را افزایش داد و امکانات را برای محاسبات کوانتومی پیچیده تر باز کرد.

 

 

علاوه بر این پیشرفت‌ها، مایکروسافت همکاری با Atom Computing را برای ادغام سخت‌افزار کوانتومی اتم خنثی خود در Azure Quantum اعلام کرد. هدف این همکاری ایجاد قدرتمندترین ماشین کوانتومی جهان است که محاسبات کوانتومی مقیاس پذیر را امکان پذیر می کند. فناوری Atom Computing که دارای کیوبیت‌های با فیدلیتی بالا و زمان‌های همدوسی  طولانی است، سیستم مجازی‌سازی  یا همان  virtualization کیوبیت مایکروسافت را تکمیل کرده و پایه‌ای را برای پیشرفت‌های کوانتومی آینده می‌گذارد.

 

Azure Quantum با ادغام کوانتوم با هوش مصنوعی و ابرمحاسبات کلاسیک، یک پلتفرم ترکیبی ارائه می‌کند که می‌تواند با مشکلات حل‌ناپذیر فراتر از قابلیت‌های محاسبات کلاسیک مقابله کند. مشارکت استراتژیک مایکروسافت و تحقیقات توپولوژیکی کیوبیت آن، این شرکت را در خط مقدم نوآوری کوانتومی قرار می دهد و به سمت محاسبات کوانتومی در مقیاس برای حل مشکلات تجاری مهم سوق می دهد.

 

منبع

 

https://blogs.microsoft.com/blog/2024/09/10/microsoft-announces-the-best-performing-logical-qubits-on-record-and-will-provide-priority-access-to-reliable-quantum-hardware-in-azure-quantum/

​​نوشته های اخیر

دسته بندی ها